16 December

Jahopp, julen närmar sig med stormsteg. Har nästan fixat alla julklappar, och imorgon ska det bakas macarons för hela slanten som ska bli present till släkten. Ingen kapitalistjul här inte, utan här värnar vi om hemmagjorda grejer. ;) Mamma ska även få den här tavlan som är en skiss över mormor och morfars hus i USA. Hon blev lite sugen efter att jag hade gjort en till Monie, men jag minns banne mig inte om hon också ville ha den i gråskala eller om det skulle vara en målning i färg. Därför har jag bara skissat upp motivet nu och så får hon godkänna och precisera innan jag påbörjar arbetet. :) Jul kommer förövrigt att firas tre gånger i vårt hushåll iår. Först här hemma i lägenheten med bara mig och Niklas, sen i Finspång på julafton och juldagen i Vagnhärad. En av de få gånger som det har passat, och där julen firas traditionellt hos den ena på julafton och den andra hos juldagen pågrund av lite olika omständigheter... Niklas och jag klagar inte, det blir perfekt för oss, både äta kakan och behålla den. ^^
 
Idag träffades även veg-gruppen på Sockerbagarn här i stan för en gemensam frukostbuffé vilket var supermysigt... dock lite tidig morgon på en lördag för den ovane (mig). ;P Sen vid tio hoppade jag på bussen till Finspång och träffade familjen under dagen vilket var kul. Vi satte upp - och pyntade julgranen (lite sent då det brukar vara gjort lagom till första advent). Sen ville mamma titta ifatt julkalenderepisoder som hon inte hunnit se, och jag fick hålla mig ifrån att avslöja! Jag ääääälskar Greveholm!!! Tycker det är så awesome att de har med flera av de gamla karaktärerna och samma musik, stämning och miljö - BÄST! Jag tycker Frans är söt, även om han som spelar honom kanske inte är den mest uttrycksfulla skådisen...men han är ju så ung så det kan man ju ha överseende med. ^^ 

Kommentarer

  • Malin

    Greveholm är BÄST! Frans är ju skitsöt, på sitt eget lilla vis. ;P
    Hur gör Niklas på nyår förresten? Har det bestämts än. :)

    Svar: Jag veeet, helt underbart! Haha, ja. ^^Han fick precis veta att det blir att han följer med, och vi kommer den 30e och åker den 1a eftersom Niklas börjar jobba den 2a. :)
    Amanda

    2012-12-16 | 20:20:21
    Bloggadress: http://Osiressa.blogg.se
  • Malin

    Kanoners! :D

    2012-12-17 | 17:50:24
    Bloggadress: http://Osiressa.blogg.se

Kommentera inlägget här: