14 Februari

 
Nu var det dags igen! Vet inte varför jag har varit så dålig på att uppdatera den senaste tiden, sist jag skrev var tydligen två månader sen, inte acceptabelt! Det har i alla fall hänt rätt mycket sen dess. Nyår firade till exempel Niklas och jag uppe i Sundsvall tillsammans med Malin & Joacim och ett par av deras kompisar. Vi tittade lite på film, åt supergod (!) mat, spelade spel och drack bubbel medans vi såg raketerna vid tolvslaget. Jag fick också träffa söta Jizza igen, hon måste nog vara världens bästa hund minsann! Annars har det varit fullt upp med skolan, det känns verkligen att slutet är nära! En rätt skrämmande tanke då det i alla fall i mitt liv har funnits en kontinuitet flera år fram i tiden i samband med skolan... I övrigt har jag också hunnit ta tag i mammas målning. Hon gav mig aldrig något rakt svar över om den skulle vara i färg eller gråskala så det fick bli färg eftersom det var rätt länge sedan jag målade i det samt att Monies hus var i gråskala så kände att det skulle vara lite kul och pröva och se hur bra det fungerade att måla hus i färg. Är ganska nöjd, gräset känner jag mig stolt över för har alltid haft svårt med att få det att se realistiskt ut. Nu syns det kanske inte på bilden då den är lite överexponerad men det ser i alla fall ut som gräs! ^^ Skickade bilden till mamma på mobilen och sen när hon ringde upp så var hon jätteglad och tyckte den var jättefin, problemet var bara att hon sen fortsatte med "But I want two!". Tydligen ville hon ge en till mormor och morfar också eftersom det är deras hus så nu ska hon ta med sig denna när de åker över i påsk och så får jag sätta mig ner och skissa upp och måla en ny åt henne. ;P Lite jobbigt när det känns som ett avslutat projekt och så ska man börja om igen, men det är ju väldigt bra övning så ska inte klaga så mycket. Jag målar så sällan nu så det kan jag gott stå ut med! :)
 
Igår hade vi veg-afton igen vilket var härligt! Malin bjöd på smördegswok-mat som var jättegod och sen en perfekt kladdig kladdkaka till efterrätt. Förhoppningsvis kan det här fortsätta även om vi inte går i skolan längre (de av oss som stannar i stan) för det här är verkligen en av höjdpunkterna i livet, människor som FÖRSTÅR!
Vid lunch besökte även Elvira och jag Erikshjälpen och jag fyndade rejält där! Lyckades hitta en fin huvudgavel för 150:- vilket är så billigt att det nästan är löjligt! Så i helgen ska Niklas och jag dit och hämta den, samt köpa svart färg som jag ska måla om den med, och det kommer bli awesomeee!
 
Idag var jag rätt dålig för jag har knappt pluggat någonting utan bestämde mig för att cykla till Myrorna. Jag tror jag blev lite inspirerad ifrån igår. ;P Hittade dessa två ljusstakar som jag äääälskar! Hade redan en sen tidigare, men de är så vackra, jag kan inte få nog! Problemet är att jag inte har så många platser att kunna ställa dem på, så en av dem får jag nog avvakta med tills jag kommit på någon lösning. I annat fall får den åka fram när vi har flyttat till större. :)

Kommentarer

  • Malin

    Ja det var skamligt länge sedan du uppdaterade! Eller, ja, nja, jag ska väl inte säga något kanske..
    Smördegswok lät förövrigt väldigt gott! Måste nog testa. :)

    Svar: Haha, exakt, ska du säga. ;D Nej, men hade nästan glömt bort att jag hade den! Niklas påminde mig för typ en månad sen men sen glömde jag igen. ^^
    Ja, det var quornfärs i också, men det blev typ som en paj-vårrulle, så det kan jag rekomendera. :)
    Amanda

    2013-02-15 | 15:04:28
    Bloggadress: http://osiressa.blogg.se

Kommentera inlägget här: