30 November

Idag "nöjeshandlade" Niklas och jag på Coop vilket var rätt skoj! Hittade tre olika ansiktskrämer somdet var 50 % rabatt på vilket jag tyckte var ett bra kap eftersom jag nyligen börjat fundera på om jag skulle införskaffa det. Ha insett att jag varit väldigt dålig på att ta hand om min hy rent generellt. Det var inte förräns ett år sedan som jag började använda sminkborttagnings-servetter iställer för att: 1. Antingen skita i att tvätta bort det och sova med det, eller 2. Ta bort det med vanlig handtvå vilket inte heller är någon höjdare. Så har varit ganska elak mot särskilt mina ögon och huden i det området... Sen har jag märkt att jag har börjat få rynkor i pannan (förmodligen för att jag ser så förvånad ut hela tiden, rynkorna är ifrån det ansiktsuttrycket i alla fall!) xD Sen är det ju naturligt att få rynkor, självklart, men tycker att det vid 21 år är lite väl tidigt! xP Jag smörjer ju in mig regelbundet i ansiktet också men har märkt att den lotion/body buttern jag använder lägger sig som en hinna på huden istället för att absorberas vilket förmodligen inte är så bra. ;P  Så idag fick det bli rejäla grejer som förhoppningsvis fungerar och som ansiktet mår bra över!
 
I övrigt hade jag mitt slutforum på kursen Politiska Visioner igår vilket var väääääldigt skönt! Vi hade ju inlämning på våra essäer i måndags och igår hade vi en opponeringsforum där alla fick opponera på en klasskamrats essä. Det var intressant att läsa dem, dock var vissa betydligt bättre än andra men så brukar det ju ofta vara också. Den jag läste handlade om fötryck i förhållande till Rousseaus & Marx och Engels syn på frihet, jämlikhet i relation till genus och klass, skriven av Georgia. Väldigt intressant! :) Sen hade vi såklart också diskussionsfrågor som behandlades...väldigt djup frågor minsann i stil med: Vad är frihet? Är det möjligt att vara fri utan att inskränka på någon annans rätt till frihet? Vad är en majoritet?  Etc... Etc..Etc... Efter 4 timmar av detta var mitt huvud minst sagt i ett kokt stadie... Men det är sååå spännande, och jag kommer verkligen sakna de här diskussionerna, för jag tvivlar på att detta kommer vara någonting banalt i arbetslivet tyvärr. :( Får verkligen se till att hålla kontakten med de jag umgås med så man får prata av sig!
 
Ytterligare en sak som hänt är att jag lite spontant gick och klippte mig i tisdags. Chop chop så rök dryga decimetern och så uppstod en hellugg. ^^ Det var välbehövligt för mitt hår hade fortfarande kvar lite permanent i topparna...att jag aldrig lär mig! Men jag blev nöjd med håret, det är så skönt och lätt! Inga tovor heller, woho!
I helgen ska vi fara runt till både Niklas föräldrar (imorgon) och mina föräldrar (på söndag) så då får jag chans att visa upp nya frillan för alla, och piercingen för Niklas familj/släkt. ;P

Kommentarer

  • Malin

    Jag har också börjat få rynkor! Fast "rynka ögonbrynen" rynkor, haha! Ser jag så ofta arg ut? Har dock märkt att jag gör det såfort jag tänker, kanske är det...

    Haha, om några veckor kommer du förbarma dig över din hellugg och att du klippte håret "kort" igen. ;) Det har du gjort kontinuerligt sedan högstadiet (a)

    Svar: Vi är för unga för det!! Haha, mjo, mycket möjligt. ^^
    Tja, fast de senaste gångerna jag klippt kort så har det faktiskt gått bra. ^^ Nu kliar det dock i fingrarna att färga rött, men skaaaa hålla mig. xD
    Amanda

    2012-12-01 | 19:27:33
    Bloggadress: http://osiressa.blogg.se

Kommentera inlägget här: