Piercing!

Mwohahahaha, idag piercade jag mig! :D Funderat på det sen gymnasiet, minns till och med att jag fick fake-piercingar av Freddie som jag provade för att se om jag skulle passa i det. ^^ Men sen sa mamma och pappa att så länge jag bodde under deras tak så var det strängt förbjudet så det var bara att finna sig i det. ;P Nu, typ 5 år senare är det dock äntligen gjort! Var inne på Lucky 7s hemsida igår och såg att de hade dropin-tider så blev lite sugen igen, och började läsa lite om labret-piercing. Så idag efter föreläsning traskade jag dit och möttes av Linus från gymnasiet i receptionen där han nu jobbar. :) Kallpratade lite, sen kom piercaren in som precis varit och köpt hämtmat, och berättade att de bara tog kontanter så jag fick kila ner till skvallertorget och ta ut pengar vilket gav henne tid att käka lite lunch. ^^ När jag kom tillbaka fick jag gå in i rummet och hon frågade om det var första gången, om jag hade problem med nålar etc. och berättade lite om allmänna skötselråd. Sen förklarade hon hur det skulle gå till, märkte upp piercinghålet som jag fick godkänna, och sen körde hon in kanylen. Det gick supersnabbt, max en sekund, och visst stack det till lite men inte så mycket värre än att lämna blod. ^^ Hon som piercade mig var även jättetrevlig och fick mina nerver att lugna sig lite vilket jag uppskattade! Så nu sitter jag och tittar i Sweden Rock Shop-katalogen efter snygga piercingar som jag kan byta till. ;)
 
Igår kom vi även hem ifrån USA, rejält trötta efter nästan 20 timmars resande. Har haft det superbra därborta, och alla tyckte det var kul att äntligen (!) få träffa mannen i mitt liv. ;) Verkar som Niklas tyckte det var en kul upplevelse också. ^^ Han hittade sin frälsning i restaurangen Chili's Big Mouth Burgers vilket var fyra stycken minihamburgare med dippsås och pommes. xD Har även gjort en hel del shopping där vilket var awesome, hittade mina älskade doftljus i Florida vilket gjorde mig överlycklig eftersom de hade slutat sälja dem i Bath'n'Bodywork-butiken i Ohio. Fick även lite stormvind ifrån Sandy vilket gjorde att det bara blev fyra soldagar av åtta vilket var lite synd men då blev det desto mer shopping. Hade tur dock eftersom flygplatsen i Atlanta stängde under måndagen och vi anlände i Florida på lördagen innan så det var nästan så att vi fastnade i Ohio (vilket inte hade varit hela världen förstås eftersom vi hade fått träffa mormor och morfar mer men ändå). Summeringen av semestern var dock = awesome!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: