18 April

 
Yay, idag fick jag mitt axelstöd och sordin till min fiol! Ska bli skönt att dels få upp den lite högre utan att behöva lyfta axeln och dels kunna bli mer rörlig i handen eftersom jag har börjat öva vibrato. Det är dock är sjukt svårt... eller snarare jobbigt eftersom handleden konstant befinner sig i rörelse så måste verkligen bygga upp stamina för att få ett jämnt vibrato. Dock inte så motiverande att fiollärare säger att det vanligtvis tar flera månader innan man behärskar vibrato någorlunda. xP Öva, öva, öva....
 
Annars var det ett tag sedan jag skrev sist, närmare bestämt i början av praktiken vilket var nästan två månader sen! Praktiken gick i alla fall bra och jag sammanställde en analysrapport som jag fick presentera för mina handledare och som de förhoppningsvis kommer ha nytta av. Den 7e maj ska jag även komma och presentera mina slutsatser inför det internationella nätvärket de är delaktiga i vilket ska bli både spännande och nervöst.
 
Nu är jag inne på min tredje vecka av C-uppsats och har väl inte förens nu verkligen landat i vad det är jag ska skriva om. Har rört mig fram och tillbaka mellan diverse feministiska/genusperspektiv men har haft svårt att hitta ett konkret fokus utifrån empirin. Materialet består nämligen av debattartiklar med tillhörande kommentarer ifrån ett antal artiklar på internetsidan Newsmill som jag ska genomföra en diskursanalys på. Idag kom jag dock på ett specifikt begrepp jag vill utgå ifrån vilket är kollektiv skuld. Något som syns tydligt i empirin är nämligen hur olika subjektpositioner skuldbeläggs, exempelvis "män", "staten", "feminister", för olika negativa situationer i samhället. Feminismen pratar om manlig kollektiv skuld utifrån den destruktiva maskulina "rollen" medans feminismkritiska pratar om en feministisk kollektiv skuld till en/ett skev/t jämställdhets"vision/arbete". Väldigt intressant är det i alla fall och förhoppningsvis hittar jag en bra röd tråd i arbetet.
 
Sen har jag glömt att skriva att jag blivit erbjuden sommarvikariat inom hemtjänsten i Åby vilket ska bli roligt! Det kommer kännas så skönt att ha en fast inkomst i sommar, förhoppningsvis varierade tider vilket innebär att jag förhoppningsvis får njuta lite av sommarvädret också, men framförallt en fast punkt ännu ett tag till!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: