7 Oktober

 
Igår sprang jag ännu en gång runt på stan på jakt efter en cykelkorg. Har letat i säkert en månad men de har varit slut på alla affärer som bör ha dem, Jula, Clas Ohlson, Coop etc.. Men nu hittade jag äntligen en på Myrorna, woho!! Måste bara stripe:a fast den så den sitter ordentligt (och så att ingen snor den igen!) Var en sväng på systemet också och hittade ett jättegott alkoholfritt mousserande vid namn Toselli! Det tog jag med mig till Annas 25-årsfest som var igårkväll. Det var rätt mycket folk som lyckades klämma in sig i hennes lilla 1:a, närmare 25 pers, men supertrevligt var det! Skippade utgången efter eftersom jag inte är så mycket för det, så var väl hemma runt 23.30 vilket var rätt lagom.
 
 
Idag begav oss Niklas och jag ut i skogen för att plocka svamp och snubblade över ett helt fält av trattisar precis intill vägen, snacka om lyckoträff!! Stannade bara en timma, för sen blev vi hungriga och kände att vi hade plockat tillräckligt, lyckades få ihop flera liter!
 
 
Sen kom det rolig; att rensa... Blev smörstekta trattkantareller på rostat bröd som belöning för att slit sen. ^^
 

Kommentarer

  • Malin

    Oh my gooood! Jag måste ut och leta svamp..

    Svar: Haha, do it! ^^
    Amanda

    2012-10-07 | 23:24:55
    Bloggadress: http://osiressa.blogg.se

Kommentera inlägget här: