2 December

Igår var vi hemma hos Niklas föräldrar i Vagnhärad. Vi julfikade lite tillsammans med dem och hans mormor och morfar som också var på besök, vilket var trevligt. :) Sen prövade Frida och jag att baka Macrones då hon hade köpt ett Macronsett på ICA med spatel, bok, silikonplåtar etc. Vi failade dock  lite eftersom de hade köpt vanlig mandel som vi fick mala iställer för mandelmjöl. Det innebar att de blev mer marängiga än de skulle vara tyvärr, men gott ändå. ^^ Som bilden visar blev de rätt fula också. xD
 
Jag tyckte dock det var så kul så på hemvägen när vi handlade köpte jag mig också ett Macronsett och satte igång att göra Citron & Nutella-macrones när vi kom hem. Tog lite längre tid att göra det själv så de var inte färdiggräddade och klara förräns typ vid elva på kvällen. xD Men dessa blev  jättegoda och fick mycket bättre konsistens i skalet, mer sega som biskvier. :) Ska göra lite olika smaker och ge bort i julklapp till släkten hade jag tänkt. :)
 
Idag begav vi oss hem till mamma och pappa för lite julbak vilket är tradition 1a advent. :) Det blev dock bara pepparkakor och lussebullar denna gång.
 
Dessa lussebullar blev de bästa jag någonsin bakat! Perfekt saftiga och goda, lite åt det enorma hållet, men annars awesome! Nomnomnom
 
Bubba hade tydligen sin sista tandläkartid igår och fick med sig sina avgjutningar hem innan han hade haft käkreglering och tandställning... Vi jämförde dem med Wilmas näbb. xD Helt sjukt vad en napp kan orsaka!
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: