28 December

Jaha, ännu en jul har passerat! Niklas och jag firade lite egen hemmajul i fredags där vi åt god mat och gav varandra våra julklappar vilket var mysigt. :) Jag fick detta underbara doftljus, mitt favoritmärke direkt importerat ifrån USA (!) och presentkort på odium (här ska shoppas!) ^^ Niklas fick biljetter till Eddie Izzards föreställning i Linköping i april och en Cynic-t-shirt. :) Tror vi blev nöjda båda två. ;) Sen på lördagen åkte vi hem till Finspång där vi stannade över jul. Hela tjocka släkten var samlad, men dan innan julafton råkade farmor ut för magsjuka -usch usch usch, och hon var sjuk hela julen och lyckades även smitta ner Bertil... ;( Niklas och jag tog även ev sväng hem till lägenheten i söndags tillsammans med Mette och Bubba för att titta till Wilma som nu ligger i kylen. På kvällen blev det sen den årliga julbowlingen på O'learys vilket var kul. ^^
 
På julaftonsmorgonen lyckades jag tända eld på mitt hår när jag skulle kravla mig ur kökssoffan som stod extremt nära bordet där adventsljusstaken var tänd. Såg flammorna i ögonvrån och kände röklukten så började klappa frenetiskt med tröjärmarna i håret för att släcka elden. Mamma, pappa och Niklas var i köket/vardagsrummet såg inte utan hörde bara mig oja mig och sedan konstatera att håret hade brunnit varav mamma och pappa for upp och sprang fram vilket var en liten rolig, något sen reaktion. ^^ Med uppklippt, rökstinkande hår var det bara att kliva in i duschen igen. ;P Sen blev det julbordslunch, Kalle Anka och julklappsöppning för hela slanten. Ironiskt nog fick Niklas och jag brandsläckare och en brandfilt i julklapp av mamma och pappa. xD Annars blev det diverse småsaker och sen bidrag ifrån hela släkten till en surfplatta. :)
 
På juldagen, och vår 4års-dag så begav vi oss hem för att senare åka till Niklas föräldrar och nästa julfirande i Vagnhärad. Men först stannade vi på Elgiganten och Mediamarkt för att titta efter surfplattan jag ville ha och som typiskt nog var slut på båda ställen. Detta var nog ödet för sen när vi kom hem och surfade på pricerunner hittade vi den på electroworld för 700 spänn billigare (!) På eftermiddagen blev det ännu ett julfirande i VHD med Niklas släkt. Även här spelade vi också julklappsspelet, men även pingis och corone. På julklappsspelet vann varken Niklas eller jag något men Frida var snäll och gav mig elefanten vi hade köpt till spelet då jag hade fajtast för den rätt brutalt. ^^ Jag ville att det skulle vara en hen, så Monie döpte den till Maj-Björn vilket är awesome! ^^ Resten av dagarna slappades mest bort och idag så begav vi oss hemåt igen. 
 
Maj-Björn <3
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: