25 November

25e November redan...julen närmar sig med stormsteg! Eftersom vi ska hem till både mina och Niklas föräldrar nästa helg så fick det bli julpyntat hemma idag istället. Nu är det rött tema i vardagsrummet och blått i köket istället, lite kul med variation. Så gardinerna är bytta, julgranen pyntad och klar, ljustaken framme och julstjärnan i fönstret. :) Igår sprang vi även runt i Hageby-gallerian i jakt på mattermos till Niklas och en svart kjol till mig (vilket jag f ö inte hittade). Igårkväll såg vi även Breaking Dawn part 1 eftersom mamma ville se 2an på bio med mig, så var tvungen att vara lite up to date så att säga. ;P
 
Den här veckan har varit minst sagt stressig då det har varit otroligt mycket i skolan. Hade en vecka på mig att läsa två filosofiska klassiker (i mitt fall Mill & Thoreau) och sen skriva en essä på minst 4000 ORD (inte tecken!) vilket blev ca 11 sidor i word... Min B-uppsats var på 6200 ord och den skrev jag på 4 veckor, för att sätta det lite i perspektiv. Men jag lyckades göra det på 5 dagar inkl läsningen vilket jag är rätt stolt över. Trodde att jag skulle bli tvungen att sitta hela helgen med det men det slapp jag vilket var awesome. indeed. ^^
 
Jag har även beställt hem två stycken piercingar för snart är det dags att byta! Det rekomenderas att vänta tills läktiden är slut, men min stav är så jäkla lång så slår i tänderna i den och har biti i den av misstag när jag tuggat  mat (dock inte hårt, men ändå). Tänkte därför byta lite tidigare. Sen har jag slutat med Listerinet (fick det som rekomendation till att skölja morgon och kväll av piercaren eftersom det är väldigt antibakteriellt). Men det var lite för starkt för mig då det började isa i framtänderna. Visste sen tidigare att tandläkare har bojkottat det men tänkte ändå testa. Nu har jag köpt fluorskölj istället, vilket är bra för tänderna men tyvärr inte särskilt antibakteriellt så kanske för börja skölja lite med koksaltslösning.
 
 
 
Och förra helgen hade Niklas varit en naughty boy. ^^ Vi åkte till Ekenäs julmarknad med mamma då hon ville ha lite sällskap. Först när vi kom dit gjorde vi en julvandring uppe i slottet på ca 30 min vilket var jätteintressant! Guiden berättade lite om jultraditionerna som hade funnits och hur våra egna uppkommit, väldigt spännande. :) sen traskade vi runt på marknaden i ett par timmar. Jag köpte bland annat saffransmarmelad, rabarbermarmelad, vildsvins-sidfläsk, vildsvinskrydda och pepparkaksfudge, nomnomnom!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: