24 Juli

Malin & Jizza
 
Ännu en vecka har rullat förbi! Helgen har spenderats i Sundsvall hemma hos Malin & Joacim i deras fina lilla lägenhet. :) Har även fått bekantat mig med übergulliga Jizza - vilken kjelgris hon är! <3 Två långpromenader har det blivit vilket jag är övertygad om att hon gillade. ;) Vandrade runt i skogen, plockade blåbär, pratade, lekte med Jizza vid sjön och besteg Sundsvalls södra berg - vilket egentligen är en skidbacke.
 
Södra berget
 
Det var en ganska otrolig utsikt när vi väl  tagit oss upp till toppen!
 
Bergstoppen
 
Vi tittade även på filmen The Raven som var riktigt bra! Hade aldrig hört talas om den så det var en positiv överraskning! I söndags gick vi även på stan en stund och jag kom hem med en söt griffeltavla, servetthållare och en sport-bh, shoppaholic indeed! Måndag morgon fick jag skjuts hem av Joacim och hans kompis Thomas då de skulle köra ner till Gbg för att hämta hem en bil M & J skulle köpa. Mycket skönt att slippa bussen eftersom det både var bekvämare och gick snabbare att komma hem. På kvällen jobbade jag även i en av IFK-parkens kiosker. Hade tur med föräldrarna den här gången också vilket var skönt. :) Lite mer att göra den här gången än sist dock vilket var helt okej! hela 8000 pers i publiken och det hade varit massa upplopp och bråk tydligen vilket innebar att det var 150 poliser på plats- förmodligen för att IFK spelade mot Djurgården (jäkla stockholmare!)
 
Nu har jag även köpt EA:s nya skiva och jag är i extas! Har suttit och lyssnat igenom låtarna eftersom man fick ett nerladdningsbart album också och det är så braaaaaa! Det är så roligt för det märks att den är baserad på hennes semi-självbiografi och att det finns referenser man inte hade förstått annars om man inte hade läst den. Det är också tydligt att den ska vara en övergång mellan boken och den kommande musikalen eftersom skivan är ganska olik hennes tidigare musik - det är mer orkestermusik/stämmor/körer i låtarna (även om det endast är hon själv som spelar och sjunger) Ska definitivt se musikalen när den börjar köras år 2014! Har än så länge två favoritlåtar som fastnade direkt för: Take the Pill & If I burn
Trots att jag inte kan känna empati för hennes erfarenheter är det ändå något som som berör och fastnar hos en i hennes musik!

Kommentarer

  • Malin

    Det var kul att ha dig här! Hoppas du kan komma upp fler gånger. :D

    2012-07-26 | 23:07:35
    Bloggadress: http://osiressa.blogg.se
  • Amanda

    Det var supertrevligt! ^^ Haha, ska försöka men ni kanske hinner flytta innan så seg som jag är. ;)

    2012-07-27 | 21:21:06
    Bloggadress: http://chambermaid.blogg.se

Kommentera inlägget här: